Conveni entre el sector docent i el professional de la informàtica per reforçar el seu compromís amb la societat

3 de juliol de 2020

posts/2020/07/09/ConvenioCCII_AENUI_2020_J6hkzhT.jpg

L’Associació d’Ensenyants Universitaris de la Informàtica (AENUI) i el Consell General de Col·legis Professionals en Enginyeria Informàtica (CCII) han formalitzat un conveni de col·laboració per al desenvolupament d’activitats d’interès per a ambdues parts. Les dues entitats tenen objectius i interessos en els camps formatiu, científic, tecnològic, professional i social en general. Per això, el principal propòsit del conveni és formalitzar aquests punts de trobada i com abordar-los en cooperació..

L’acord, que ha estat rubricat en un acte virtual per part del coordinador de la AENUI, Faraón Llorens, i el president del CCII, Fernando Suárez, té una durada inicial de 3 anys des de la seva signatura. No obstant això, no cal entendre-ho com una cosa puntual i acotat en el temps, sinó que es tracta de “potenciar i fer pública una relació que ja es té des de fa molts anys”, com indica Llorens. I afegeix: “Anem a posar negre sobre blanc la nostra col·laboració i fer-la arribar a la societat”..

Com explica Suárez, la col·laboració entre els dos sectors, el docent i el professional, resulta interessant per diferents aspectes. D’una banda, perquè la docència està dirigida a formar i capacitar els futurs professionals i aquí el CCII pot aportar valor pel seu coneixement de el sector tecnològic i de les demandes en matèria de capacitació que formen part de les necessitats de el món empresarial, especialment tenint en compte el dinamisme i la vertiginosa velocitat a la qual avança la tecnologia. “Estar en el dia a dia d’aquestes demandes ens permet traslladar-les a la docència universitària d’una manera àgil i d’acord a les seves necessitats”, afirma el president del CCII. D’altra banda, el futur de la tecnologia en l’educació és el de donar lloc a un entorn a l’aula que s’assembli a què hi ha a l’exterior, i aquest entorn és cada vegada més tecnològic. “Hem de reforçar les disciplines tecnològiques, és absurd que un alumne no sàpiga programar quan viu envoltat d’objectes programables”, manifesta Suárez..

En el mateix sentit s’expressa el coordinador de l’AENUI: “A la part docent de les universitats, i més en les enginyeries, formem als professionals. I els professionals són els que van fent avançar la societat “. Per això, Llorens recorda que les universitats han d’estar pendents del que la societat demana per formar bons professionals i assegura que “més que un acord entre la AENUI i el CCII, es tracta d’un compromís públic amb la societat en uns moments en els que la informàtica juga un paper clau en el present, però més encara en el futur “..

Font: CCII

Filtre per categories